Cookie beleid sv Baarn

De website van sv Baarn is in technisch beheer van VoetbalAssist en gebruikt cookies. Hieronder de cookies waar we je toestemming voor nodig hebben. Lees ons cookiebeleid voor meer informatie.

Functionele cookies

Voor een goede werking van de website worden deze cookies altijd geplaatst.

Analytische cookies

Binnen de site worden er op dit moment geen analytische cookies gebruikt.

Marketing cookies

Facebook Toestaan Niet toestaan

Vertrouwenscontactpersoon en klachtencommissie

Vertrouwenscontactpersoon en klachtencommissie

Als vereniging met honderden leden vormen we samen een soort mini-maatschappij. Trainers, leiders, scheidsrechters, bestuursleden, spelers, ouders: we hebben allemaal direct of indirect met elkaar te maken. We spreken elkaar, we trainen en voetballen samen en binnen commissies vergaderen we.  We doen dit met respect voor elkaar. Helaas kun je in een situatie terechtkomen, waarbij je geconfronteerd wordt met ongewenst gedrag. Wat verstaan we hieronder? In het algemeen: elk gedrag van de ander dat als ongepast, hinderlijk, kwetsend of bedreigend wordt ervaren. Als je hiermee te maken krijgt, kun je (als je daar behoefte aan hebt) praten met de vertrouwenscontactpersoon van SV Baarn of een klacht indienen bij de klachtencommissie. Ze hebben allebei een eigen rol en verantwoordelijkheid. Hieronder lees je er meer over.  

Vertrouwenscontactpersoon 

De vertrouwenscontactpersoon (VCP) is een centraal aanspreekpunt voor iedereen die met ongewenst gedrag te maken krijgt en dit in vertrouwen wil bespreken. De vertrouwenscontactpersoon is er voor ondersteuning advies of simpelweg een luisterend oor. Zij luistert naar je verhaal en helpt je zoeken naar mogelijkheden om de situatie op te lossen.  

Hoe eerder kwesties over ongewenst gedrag besproken worden, hoe kleiner de kans dat er daadwerkelijk problemen ontstaan. Daarom is het goed om tijdig contact op te nemen met de vertrouwenscontactpersoon, ook over onderwerpen die je misschien niet makkelijk bespreekt. Op die manier zorgen we samen voor een veilige clubcultuur.  

Wanneer kun je bij de vertrouwenscontactpersoon terecht?  

Als je te maken hebt of wilt spreken over grensoverschrijdend gedrag (iemand doet iets wat jij onprettig vindt), zoals: 

  • discriminatie of pestgedrag: het gevoel hebben dat je er om een bepaalde reden niet bij hoort of wordt buitengesloten; 

  • Agressie/geweld, intimidatie en machtsmisbruik; 

  • ongewenst (seksueel) gedrag of seksuele intimidatie; 

  • wanneer je je zorgen maakt over bepaalde mensen of een bepaalde situatie binnen de vereniging; 

  • wanneer de manier van met elkaar omgaan binnen je team voor jouw gevoel niet klopt.  

Ook als je twijfelt of je met een bepaalde kwestie bij de vertrouwenscontactpersoon aan kunt kloppen, ben je van harte welkom. Schroom niet en zoek contact! 


De vertrouwenscontactpersoon bij SV Baarn is: 

Anne Leschot

E-mail: [email protected] 

Telefoon: 0625573614   

Als niet wordt opgenomen, spreek dan je naam en telefoonnummer in, zodat je kan worden teruggebeld.  

 

Klachtencommissie 
Het kan voorkomen dat je (na contact met de vertrouwenscontactpersoon of de technische commissie) een klacht in wilt dienen. Dit kan bij de klachtencommissie van SV Baarn. Die behandelt alleen klachten rond ongewenst gedrag. De commissie neemt elke klacht serieus en behandelt ze ook vertrouwelijk. Als je besluit om een officiële klacht in te dienen, dan is hiervoor een formele klachtenprocedure. De klachtencommissie handelt jouw klacht correct af, volgens het Klachtenreglement Ongewenst Gedrag

De klachtencommissie van SV Baarn bestaat uit: 

Friso Mout 
Miranda Hart 
Rense Lubach 
Jan Sonneveld 

E-mail: [email protected] 

 
Commissie Sociale Veiligheid 

De vertrouwenscontactpersoon (VCP) en de klachtencommissie vormen gezamenlijk de commissie Sociale Veiligheid. Samen met alle leden wil de commissie bijdragen aan een veilige clubcultuur.  
 

 
 

 

 

Delen

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!